wtorek, 12 marca 2013

"Smerfy. Opowieść Ciamajdy"

Autor: Oliver Ilanit
Tytuł: Smerfy. Opowieść Ciamajdy
Tytuł oryginalny: The Smurfs. A very clumsy tale
Liczba stron: 32
Czas czytania: 20 minut




Moja opinia:  Kto nie zna tych małych niebieskich stworków?   Jestem  pewna,że nie ma takiej osoby.  Ja sama bardzo je lubię i historię z nimi związane.  Dlatego gdy tylko pojawił się film 3D pobiegłam wraz z rodziną na seans.

   Właśnie na jego podstawie została napisana ta książeczka. Ciamajda, bo to przecież jego opowieść chce  przekazać czytelnikom swoją wersję tej historii. Wcale się nie wypiera, że to przez niego inne smerfy i Gargamel. Dobrze wie co zrobił i potrafi się do tego przyznać. Taka postawa pokazuje szkrabowi, że to zachowanie jest godne pochwały.Smerfy są rodziną i zamiast złościć się na Ciamajdę i robić wyrzuty, pomagają sobie nawzajem, próbując znaleźć rozwiązanie z tej kłopotliwej sytuacji.
  Ta opowieść jest prosta, łatwa w odbiorze dla każdego mniejszego czytelnika. A Ciamajda, Maruda, Smerfetka, Papa Smerf, a nawet Ważniak, który zawsze mnie irytował urzekają, w pewien sposób łapią za serce.
   Książeczka urozmaicona jest zdjęciami  z kadr filmu, który polecam wszystkim wielbicielą  i maluchom. Książka dla dzieci od 4 lat wydana w 2011 roku.

Przeczytałam w ramach akcji Odnajdź w sobie dziecko.

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam smerfy. Towarzyszą mi od dziecka. Powyższą bajkę też już oglądałam i bardzo mi się podobała. Co do książeczki, z miłą chęcią jej poszukam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Za rok, pomysle o tej ksiazeczce, jak na raze moj braciszek jest za maly, bo ma dopiero 2,5 lat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wg mnie książki dla dzieci mają więcej wartości niż te "popularne nowości", które są ostatnio wydawane :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś inaczej te smerfy wyglądają od tego, jak pamiętam je z dzieciństwa. Jednak Gandalf to czyste zło niezmienne od lat.

    OdpowiedzUsuń
  5. Martynko do mojego wyzwania możesz zgłaszać wszystkie książki dla "dzieci" w wieku od 0 do 18 lat :)
    Czyli "Felix, Net i Netka" jak najbardziej :) Podobnie jak Twoja poprzednia książka (Marty Fox). Tylko zawsze proszę o podanie wieku dzieci, dla których przeznaczona jest książka. Będzie mi to szczególnie przydatne w przypadku pozycji dla starszych dzieci, bo będę wiedziała czy dana książka jest dla gimnazjalisty, licealisty, czy może mogę podsunąć ją jeszcze moim dzieciom w podstawówce :)

    OdpowiedzUsuń

Każda opinia jest dla mnie bardzo ważna, więc Czytelniku zostaw po sobie ślad.:)