środa, 7 grudnia 2011

"Kamienie na szaniec"

Autor: Aleksander Kamiński
Tytuł: Kamienie na szaniec
Liczba stron: 239
Czas czytania: 2 dni


Moja opinia: Przeczytałam ją dzięki pani polonistce,która zadała ją jako lekturę szkolną

Bardzo się ciesze,że miałam okazję ją przeczytać.Książka jest oparta na faktach.Opisuje prawdziwą historię Zośki ( Tadeusz Zawadzki),Alku (Maciej Aleksy Dawidowski),Rudego ( Jan Bytnar) oraz innych.Żyli oni w trudnych czasach dla Polski i społeczeństwa polskiego.Książka została napisana na prośbę Zeusa (profesora Leszka Domańskiego),który sądził,że tak wspaniali ludzie nie powinni zostać zapomniani.Uważam że miał 100 % rację.
  Język jest przystępny dla współczesnego czytelnika.okładkę,którą tu widzicie pochodzi z pierwszego wydania z opisami,słowem wstępnym Barbary Wachowicz i autentycznymi zdjęciami bohaterów.
 Gdy czytałam opowieść o bukach czułam się,jakbym była tam z nimi,przeżywała z nimi różne wydarzenia.Mam nadzieje,że większość osób zapoznała się z historią tych młodych ludzi jeśli nie to czas nadrobić zaległości.

8 komentarzy:

  1. Mhm..raczej nie przeczytam. Chociaż może dzięki szkole..kto wie- lista lektur jest nieskończenie długa :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Najlepsze było to, że ani Mucha ani ja ani Weronika tego nie przeczytaliśmy. :P
    i weź to odpowiadaj na pytania pani polonistki. :p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. haha xD
      A co ja lektury czytać będę ^^
      Jak pierwsza strona nudna to dalej jest jeszcze gorzej :D

      Usuń
  3. To jedna z tych książek, które każdy powinien przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak i te yyyyy.. przed jak coś ci się przypomniało,ktoś ci podpowiedział lub opowiedział za ciebie
    Zgodzę się z tobą Irytacja,każdy powinien to przeczytać:)

    OdpowiedzUsuń
  5. "Kamienie na szaniec" rzecz jasna czytałam, ale stosunkowo bardzo dawno temu - bodajże w szóstej klasie szkoły podstawowej, a w gimnazjum gdy omawialiśmy nawet nie odświeżałam treści. Pamiętam, że podobała mi się bardzo. ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Tą lekturę musiałam przeczytać chcąc niechcąc, zreszta za klika dni ammyz niej sprawdzian :) Nie będę czepiać się os tyl, sposób w jakiej jest napisana. Ważne, ze Kamiński pisał w niej prawdę, a nie podkoloryzowane "wymyślanki" z wojną w tle. Tak jak napisałaś "wspaniali ludzie nie powinni zostać zapomniani"- a ztym zgadzam się z całą pewnością. :)Pozdrawiam. :]
    [http://sewiasterecenzje.wordpress.com/]

    OdpowiedzUsuń

Każda opinia jest dla mnie bardzo ważna, więc Czytelniku zostaw po sobie ślad.:)