niedziela, 15 maja 2011

"Sachem"

Autor: Henryk Sienkiewicz
Tytuł: Sachem
Liczba stron: 13( z opracowaniem 23)
Czas czytania: 15 minut

Moja opinia: Gdy czytałam tą książkę(z przymusu bo to moja lektura) pomyślałam że to kojne nudziarstwo,które każe przeczytać  nam pani.Ale bardzo się myliłam.Nowela opowiada o chłopaku Indianinie którego wychowują cyrkowcy,ponieważ jego wioskę spalono.Starzec zdążył mu tylko powiedzieć kim kim jest m.n. że jest synem wodza i nazywa się Czerwony Sęp.Sienkiewicz napisał tą książkę gdy Polska była pod zaborami.Pokazał wtedy jak łatwo się poddać zaborcą,dać się wynarodowić,upodlić.Zapomnieć o tym co najważniejsze czyli: mowie ojczystej,kulturze historii i tradycjach.Zarazem ukazuje że to najgorsze co człowieka może spotkać.Ta lektura zmusiła mnie do przemyśleń.Pozwoliła mi się wczuć w tych ludzi.Pokazała ich emocje,choć do końca nie wiem jak to jest bo [po prostu tego nie doświadczyłam i mam nadzieję że nie doświadczę.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Każda opinia jest dla mnie bardzo ważna, więc Czytelniku zostaw po sobie ślad.:)