środa, 13 lutego 2013

Radiowóz, kombajn i pociąg, czyli książeczki małego maniaka samochodów!

Seria "Poznajemy pojazdy" składa się z ośmiu części. Mój brat poznał nie dawno trzy książeczki. Ucieszył się strasznie, bo lubi pojazdy ma do nich pewien zapał.  W  każdej książeczce pani Izabela skupia się na jednym z pojazdów.  Dzieci znają pojazdy, ale nie ze wszystkimi mają kontakt codziennie lub przynajmniej od czas do czasu. Ciekawość maluchów zmusza ich także do zadawania przeróżnych pytań, np.: Do czego to służy? A kto kieruje? A po co? i ulubione pytanie mojego brata: A dlaczego?. Nam dorosłym czasami ciężko odpowiedzieć na serie pytań. Więc jeśli chodzi o pojazdy to po przeczytaniu takowej opowiastki odpowiada ciekawskiemu na wszystkie pytania.

Bardzo się ucieszyłam, że autorka zadaje pytania, na które czytelnik może odpowiedzieć, a jeśli nie zna odpowiedzi to wsłuchawszy się w tekst/ czytając dalej otrzymuje odpowiedź. Ilustrator Piotr Kotecki również stanął na wysokości zadania. Te trzy książeczki na każdej stronie zawierają piękne, kolorowe ilustracje.
Wydane w 2012 roku.

Autorka: Izabela Jędraszek
Czas czytania: 10 minut (każda)
Liczba stron: 10
Książki przeznaczona dla dzieci od trzech latek.

Przeczytałam w ramach akcji "Odnajdź sobie dziecko"

5 komentarzy:

  1. Coś dla moego braciszka.
    Pozdrawiam ;*

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja jestem jedynaczką więc nie mam komu polecić serii, która dla młodych czytelników wydaje się idealna, a myślę, że również dla starszych będzie źródłem informacji ;) Ciekawa jest ta akcja "Odnajdź w sobie dziecko" ;) Pozdrawiam serdecznie :3

    OdpowiedzUsuń
  3. Chyba będę musiała przeczytać, będę miała o czym dyskutować z twoim bratem ;]

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj o tych książeczkach to on cały czas mówi. Był wczoraj bardzo rozczarowany, że nie było dalszych części w bibliotece.:(

      Usuń
  4. Interesujące te książeczki.
    Młodsze dzieci zadają mnóstwo pytań, widzę, że książeczki mogą choć w pewnym stopniu zaspokoić ich ciekawość :)

    OdpowiedzUsuń

Każda opinia jest dla mnie bardzo ważna, więc Czytelniku zostaw po sobie ślad.:)