piątek, 26 lipca 2013

Kajtuś chłopiec z dzieciństwa

Kajtusia znam z telewizji, gdy byłam mała leciał bardzo często, a ja z chęcią jego oglądałam. Nazywałam go łysym chłopcem, bo rzeczywiście taki jest.

Niedawno podczas wizyty w bibliotece mój brat wyciągnął z półki książeczki o nim. Bardzo się zdziwiłam. Nie sądziłam, że są o nim opowiadania, więc wypożyczyłam kilka, aby później przeczytać bratu.

Tata obiecał Kajtusiowi, że pójdą do cyrku. Chłopiec nie może się doczekać. Wstaje bardzo wcześnie rano i sam się ubiera oraz myje zęby. Wtedy wstaje jego tata i uświadamia mu, że do cyrku idzie dopiero jutro. Kajtek jest zawiedziony i zły. Jego tata próbuje go trochę udobruchać i organizuje paradę cyrkową w domu.


Kolejna książeczka ma tytuł Kajtuś w przedszkolu. Maluch zostaje przez rodziców do przedszkola. Początkowo jest trochę onieśmielony i boi się, że rodzice po niego nie wrócą. Jednak szybko zaprzyjaźnia się z innymi dziećmi i czas leci bardzo szybko.


Trzecia opowieść to Kajtuś. Moje przedstawienie. Każdy choć raz w życiu brał udział w jakimś szkolnym przedstawieniu, czy to w jasełkach, czy w występach z okazji np. dnia mamy. Naszego małego bohatera oraz jego przyjaciół taka rzecz czeka pierwszy raz w życiu. Wszyscy nawet pani przedszkolanka są bardzo podekscytowani i niecierpliwi. Ciekawe, czy spodoba się rodzicom

Większość dzieci uczy jeździć na rowerze. Standardem są boczne kółka. Kajtuś wraz z tatą i swoją przyjaciółką Sarą wybierają się na przejażdżkę rowerową. Chłopiec nie chce już mieć dodatkowych kółek, więc prosi tatę o ich zdjęcie. Nauka idzie mu dobrze z pomocą taty. Jednak, gdy opiekun odchodzi Kajtuś się zaraz przewraca. W końcu wysuwa on wniosek, żę nie jest gotowy do jazdy na dwóch kółkach, a na wszystko przyjdzie czas i miejsce.

Książeczki polecam dla dzieci już od trzech lat. Papierowe wersje przygód  Kajtusia są tak samo dobre, jak telewizyjna. :)

Książeczki przeczytałam w ramach wyzwania "Odnajdź w sobie dziecko" .






1. Autor: Marion Johnson
 Tytuł: Kajtuś. Parada cyrkowa
Tytuł oryginalny: Caillou. The circus parade
Liczba stron: 24
Czas czytania: 15 minut
Rok wydania: 2010

2. Autorzy: Christine  L'Heureux ,Gisele Legare
Tytuł: Kajtuś w przedszkolu
Tytuł oryginalny: Caillou day care
Liczba stron: 24
Czas czytania: 15 minut
Rok wydania: 2012

3.Autor: Thor Bishopric, Toddy Swift
Tytuł: Kajtuś. Moje przedstawienie
Tytuł oryginalny: Caillou my first play
Liczba stron: 24
Czas czytania: 15 minut
Rok wydania: 2010 

4. Autor: Frances Gallagher 
Tytuł: Kajtuś. Na rowerku
Tytuł oryginalny: Caillou. Training wheels
Liczba stron: 24
Czas czytania: 15 minut
Rok wydania: 2012

6 komentarzy:

  1. Ja chyba się nie skuszę. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zostałaś nominowana do The Versatile Blogger. Szczegóły u mnie na blogu:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zapraszam na recenzję Lalki :)
    www.lovebooks16.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. pierwszy raz słyszę o "Kajtusiu", muszę chyba nadrobić braki :)

    zapraszam do siebie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Pierwszy raz widzę Kajtusia, wcześniej nawet o nim nie słyszałam (także o bajce w telewizji).

    OdpowiedzUsuń

Każda opinia jest dla mnie bardzo ważna, więc Czytelniku zostaw po sobie ślad.:)